2017-05-09 16:21Press release

Nya möjligheter att dela sin hjärtdata

Coala Life har tagit fram en uppgraderad version av Coala appen baserat på användarnas och läkarnas synpunkter.

Det innebär att man nu kan ladda ned, dela och visa EKG-mätningar direkt från Coala appen. Genom att klicka på symbolen uppe i högra hörnet vid mätningen kan man välja att ladda ned eller skicka. Tips för dig som är iPhone-användare är att ladda ner dina EKG-mätningar och enkelt spara dem i iBooks appen som finns i mobilen.

En av många styrkor med Coalan är att man kan ta både bröst-EKG och tum-EKG. Resultaten från dessa mätningar kan ibland variera sinsemellan. För att få ett avvikande resultat krävs att båda mätningarna visar avvikande resultat, detta för att ge maximal noggrannhet och känslighet i systemet. Därför kan nedladdade EKG-mätningar ibland visa olika resultat.

Den nya Coala appen innehåller även en rad olika allmänna kvalitets-, prestanda- och analysförbättringar. Nyhet är också att Coala appen nu finns på engelska. Appen ställer in sig på engelska om inte svenska har angetts som standardspråk i din telefon.

Det kostar inget att uppdatera Coala appen.

För mer information, kontakta:

Titti Lundgren, CMO, 070 8353328, titti.lundgren@coalalife.com
Philip Siberg, VD, 070 7906734, philip.siberg@coalalife.com

Coala Life är ett svenskt medicintekniskt företag inriktat på hjärtdiagnostik och mobil hälsa. Företaget har utvecklat Coala Heart Monitor och Coala Pro, en patenterad teknologi och en digital lösning för distansövervakning och självscreening av hjärtljud och EKG. Vi gör det möjligt för alla att följa sitt hjärta.